Opće odredbe i uvjeti za pružanje i organiziranje prijevoza osoba Idea putovanja d.o.o.
1. Početna odredba
Opće odredbe i uvjeti (u daljnjem tekstu Opći uvjeti) definiraju uvjete prodaje i kupnje usluga, organizaciju usluga, obveze i odgovornosti pravnih tijela i osoba kao kupaca. Na temelju općih uvjeta stranke su suglasne po pitanju prava i obveza obje strane u poslovnom odnosu, gdje putnička agencija Idea putovanja d.o.o., Ulica Maksa Puša 11/1, 10 430 Samobor, OIB 21344819267, ID kod: HR-AB-01-080951142, upisanoj u sudski registar Trgovačkog suda u Zagrebu pod br.: Tt-15/353-4 , MB 080951142 organizira prijevoz osoba (u daljnjem tekstu: Idea putovanja) i klijent koji naručuje i kupuje usluge prijevoza (u daljnjem tekstu: Putnik).
2. Definicije
Putnička agencija Idea putovanja d.o.o., djeluje kao; organizator vlastitih usluga prijevoza, posrednik u uslugama prijevoza organiziranih od strane drugih prijevoznika, posrednik u putovanjima koje organiziraju druge turističke agencije. Idea putovanja uvijek djeluje kao pružatelj opcija, a Putnik kao primatelj usluga. Idea putovanja u nekim slučajevima djeluje kao organizator vlastitih usluga – prijevoznik. Idea putovanja u nekim slučajevima djeluje kao posrednik za usluge koje pružaju drugi organizatori putovanja i transfera. Putnik je bilo koja ugovorena stranka ili bilo koja osoba koja naručuje i kupuje Idea putovanja usluge. Klijent je također onaj koji plaća usluge. Putnik koristi kapacitet prijevoznog vozila u skladu sa specifikacijama navedenim u općim uvjetima. Agent je turistička agencija, hotel, turistički informativni ured ili bilo koje drugo tijelo koje kupuje Idea putovanja uslugu u ime drugih osoba. Ugovor o prijevozu putnika je ugovor kojim se prijevoznik obvezuje Putniku da će on ili putnik koji je imenovan u postupku rezervacije, biti prevezeni na određenu lokaciju. Putnik se obvezuje platiti prikladnu naknadu prijevozniku. Ugovor o prijevozu putnika postaje važeći u trenutku kad putnik naznači da je pročitao i razumio opće uvjete i finalizira postupak kupnje.
3. Rezervacije, uplate i potvrde
Putnik mora unijeti svoje detalje (ime, adresu, broj mobilnog telefona, e-mail kao i imena putnika, moguće adrese željenih mjesta ukrcaja i iskrcaja, brojevi letova u slučaju nastavka puta zrakoplovom i sve druge napomene.
4. Zaključak ugovora
Ugovor se zaključuje i prijevoz potvrđuje nakon izvršene uplate. Idea putovanja se obvezuje da će prijevoz izvršiti. Idea putovanja zadržava pravo ponuditi gotovinsku kompenzaciju umjesto izvršavanja prijevoza i povrata troškova. U slučaju da kupac prihvati takvu ponudu u pisanom obliku, Idea putovanja više nije obvezan izvršiti prijevoz. Idea putovanja ne vrši prijevoz osoba ispod 15 godina starosti (bez pratnje ili bez ovlaštenog skrbnika) i životinja (bez pratnje i bez prethodne autorizacije).
5. Otkaz ili kašnjenje od strane Putnika
Idea putovanja ne surađuje sa zrakoplovnim tvrtkama i različitim prijevoznicima te je ugovor o prijevozu zaključen između Putnika i Idea putovanja neovisan o zrakoplovnim tvrtkama i drugim prijevoznicima s kojima je Putnik također potpisao ugovore. To znači da u slučaju kašnjenja zrakoplova i drugih prijevoznika, Idea putovanja nije dužan čekati na Putnika. U slučaju dužeg kašnjenja zrakoplova ili drugog prijevoznika ugovor potpisan između Idea putovanja i Putnika se otkazuje. Isto vrijedi u slučaju drugih, neočekivanih promjena, kao što su: promjena rute dolaska zrakoplova u drugu zračnu luku navedenu u upisu, kašnjenje letova ili brodova. Putnik se obavještava da kod posebnih okolnosti, na povratni transfer može čekati od 5-8 sati nakon iskrcaja sa broda ili aviona, a za čije kašnjenje nije odgovoran Idea putovanja. Ukoliko Putnik ne želi čekati povratni transfer u navedenom vremenu Idea putovanja nije dužan Putniku isplatiti naknadu niti povrat uplaćenih sredstava. Ako putnik otkaže ili prekine putovanje, mora to učiniti pismeno. Datum pismenog otkaza predstavlja osnovu za obračun otkaznih troškova, koje će naplatiti organizator putovanja, prema slijedećoj ljestvici:
120 - 91 dana prije polaska 10% cijene tranfera;
90 - 61 dana prije polaska 20% cijene tranfera;
60 - 45 dana prije polaska 30% cijene tranfera
44 - 31 dana prije polaska 50% cijene tranfera;
30 - 21 dana prije polaska 70% cijene tranfera;
20 - 0 dana prije polaska 100% cijene tranfera
nakon polaska i “no show” 100 % cijene tranfera.
6. Informacija o uslugama prijevoza
Dan prije polaska potvrđenog prijevoza, Prijevoznikov vozač naziva ili šalje SMS poruku Klijentu/Putniku i obavještava ih o točnom vremenu i lokaciji ukrcaja te telefonski broj vozača prijevoza. Točno vrijeme polaska poznato je 1 dan prije samog polaska i o tome se obavještavaju svi Klijenti/Putnici u što kraćem roku.
7. Ruta vožnje
Početak vožnje definiran je trenutkom kad Klijent/Putnik zauzmu mjesto u vozilu i vozač počne fizičko kretanje vozila prema dogovorenom odredištu. Prekid vožnje između početne i završne točke znači vrijeme zaustavljanja, i svi putnici izlaze iz vozila. Na kraćim rutama do 250 km takva vremena zaustavljanja predviđena su u trajanju od 10 minuta i 30 minuta na dužim rutama. Bilo kakva vremena zaustavljanja koja bi trajala duže podložna su pojedinačnom dogovoru između Klijenta/Putnika i vozača te zahtijevaju suglasnost obje strane. Vozač neće biti odgovoran za bilo kakva kašnjenja na završno odredište kao ishod previše čestih stajanja na putu na izričiti zahtjev Klijenta/Putnika. Kraj putovanja je vrijeme kad svi Klijenti/Putnici napuste vozilo na odredištu. U slučaju drugih vrsta prijevoza, moguća su posebna zaustavljanja na kućnim adresama, hotelima i drugim mjestima za ukrcaj/iskrcaj. Iz tog razloga, moguće je da vozilo ne koristi najkraći put i vrijeme transfera može biti duže.
8. Hitni prekidi vožnje, kašnjenja u dolasku i otkazi od strane Idea putovanja
Ako je prijevoz prekinut zbog razloga koji se ne mogu pripisati Klijentu/Putniku, Klijent/Putnik ima pravo: zahtijevati da ih Idea putovanja preveze na željeno odredište bilo kojom drugom odgovarajućom vrstom prijevoza; zahtijevati da ih Idea putovanja preveze s prtljagom u razumnom vremenu do mjesta polaska i vrati im uplaćenu cijenu prijevoza; otkazati ugovor i zahtijevati povrat cijene prijevoza od Idea putovanja. Idea putovanja se obvezuje, da ukoliko kasni na daljnji prijevoz zbog kasnog dolaska prijevoza koji je organizirao Idea putovanja, a da takvo kašnjenje nisu uzrokovale vanjske nepredvidive okolnosti, nad kojima Idea putovanja nije imao nikakvog utjecaja i moći (oštećenje vozila i viša sila), niti zahtjevi Klijenta/Putnika za više zaustavljanja, vratiti Putniku trošak izvršenog i daljnjeg prijevoza ili pružiti alternativni daljnji prijevoz o vlastitom trošku. Idea putovanja zadržava pravo na manje devijacije od oglašenih vremena odlaska, koji mogu biti rezultat čekanja na druge putnike, prometa i drugih nepredvidivih faktora.
9. Oštećenje vozila i viša sila
U slučaju kvara na vozilu, Idea putovanja se obvezuje omogućiti alternativni prijevoz. Ako se zamjensko vozilo ne može pružiti u roku od 3 sata od nastanka kvara uslijed defekta, Idea putovanja
će u potpunosti refundirati Putniku trošak prijevoza/usluge. Putnik, u slučaju kvara, neće imati pravo povrata bilo kakvih drugih navedenih troškova ili dobiti neku kompenzaciju. U slučaju otkazivanja usluga zbog više sile (zastoj u prometu, loše vrijeme itd.) i trenutni nastavak putovanja nije moguć, Idea putovanja neće biti odgovoran za bilo kakvu štetu, niti će vraćati sredstva uplaćena za prijevoz.
10. Sigurnost i zabrane vezane uz ponašanje putnika u vozilu
Sva vozila koja se koriste za Idea putovanja usluge licencirana su za prijevoz putnika, propisano su osigurana i provjerena i u skladu su sa zakonima Republike Hrvatske. Osiguranje od nezgode za Klijente/Putnike uključeno je u cijenu prijevoza. Dodatne dužnosti vozača vozila predstavljaju obvezu ponašanja u skladu s principima ekonomije, kako u odnosu prema vozilu tako i prema putnicima. U slučaju opasnog ponašanja putnika, gdje bi takvo ponašanje moglo uzrokovati tjelesne ozlijede njima samima ili drugima, vozač mora odmah zaustaviti vožnju i zaštititi sigurnost drugih putnika i vozila prije nastavka putovanja. Putnik u vozilu ne smije otvarati vrata vozila u vožnji, bacati predmete unutar vozila ili izvan vozila, opstruirati druge putnike pri ukrcaju i iskrcaju, pušiti, uništavati ili bacati opremu ili zagađivati vozilo. Putnik je odgovoran i mora platiti kompenzaciju u skladu sa zakonom ili štetu uzrokovanu kršenjem ove zabrane. Nije dopušteno u vozilo unositi opasne predmete, naročito vatreno oružje, eksploziv, zapaljiva ili korozivna sredstva i predmete, koji mogu ometati putnike ili uzrokovati ozlijede putnicima ili štetu imovine i stvari.
11. Isključivanje putnika iz prijevoza
Prijevoznik nije obvezan prihvatiti osobe za koje zbog njihovog ponašanja mogu razumno pretpostaviti da će spriječiti prijevoznika od ispunjavanja svojih obveza prema drugim putnicima. Prijevoznik može isključiti putnika iz vozila, ako isti ometa druge putnike svojim ponašanjem ili koji se ne ponaša u skladu s pravilima o javnom redu i miru, bez povrata naknade za prijevoz. Vozač će spriječiti ulazak u vozilo osobi, ili će ukloniti iz vozila osobu koja je nasilna, neugodna prema drugim putnicima i koja predstavlja opasnost za vožnju ili opasnost za druge putnike svojim ponašanjem, ili koja želi unijeti neprikladnu prtljagu ili druge opasne supstance u vozilo.
12. Prtljaga
Klijent/putnik ima pravo na tri komada prtljage ukupne težine do 35 kg. Dodatna prtljaga ili posebna prtljaga specijalnih dimenzija, kao što su na primjer glazbeni instrumenti, sportska oprema, bicikli, skijaška oprema, oprema za surfanje i slično moguća je uz prethodni dogovor/rezervaciju i dodatno plaćanje. Nije dopušteno unositi i prevoziti bilo kakve opasne tvari, kao što su radioaktivni materijali, eksplozivi, zapaljive tekućine, plinski cilindri s butanom ili propanom, oružje, noževe, otrove, korozivne supstance, kiseline, magnete, infektivne materijale: viruse i bakterije, droge i slično u vozilo. Vozač i Idea putovanja neće biti odgovorni za osobne stvarni koje se izgube ili zaborave u vozilu.
13. Profesionalna tajnost
Idea putovanja će sve podatke i informacije sadržane u ugovoru ili vezane uz provođenje ugovora smatrati poslovnom tajnom. Ova odredba ne odnosi se na informacije koje se moraju, na temelju postojećih zakona, pružiti ovlaštenim osobama.
14. Zaštita privatnih podataka
Klijent/Putnik ovlašćuje Idea putovanja i dopušta da se njihovi osobni podaci prikupljaju, skladište, obrađuju, koriste i prenose vezano uz Idea putovanja poslovanje. Idea putovanja je suglasan da će štititi sve privatne podatke Ugovornih tijela/putnika u skladu s primjenjivim zakonima vezanim uz zaštitu privatnih podataka.
15. Pritužbe Klijenata / putnika
Klijent/Putnik ima pravo na pritužbu po pitanju kvalitete i metode izvršavanja usluge prijevoza. Klijent /Putnik će podnijeti pritužbu na adresu tvrtke u roku od 15 dana od izvršene usluge prijevoza. Idea putovanja će odgovoriti na zahtjev putnika u roku od 15 dana od primitka istog.
16. Konačne odredbe
Stranke će se truditi da sve nesuglasice riješe uzajamnim dogovorom. Ako to neće biti moguće, stranke ovim putem utvrđuju da će u slučaju spora nadležni sud u Zagrebu predsjedavati nad sporom. U slučaju spora, propisana je hrvatska verzija odredbi i uvjeta.